Mandag fik beboerne på Plejehjemmet Lysbjergparken en helt særlig oplevelse, da en falkoner fra Falkecenter Samsø besøgte dem med en samling af falke og ugler. Besøget står som første del af et program, der skal bringe naturens vidundere tættere på de ældre.
Initiativet har til formål at skabe nærværende øjeblikke, også for demente beboere, ved at lade dem interagere med rovfuglene. De kunne både mærke fuglene, have dem på hånden og opleve dem i aktion udendørs.
Rovfuglene vil fortsat besøge plejehjemmet gennem sommeren og efteråret. Forløbet kulminerer i en åben begivenhed for alle, hvor der vil blive afholdt et stort fugleshow.
Kilde: Faaborg-Midtfyn Kommune