BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for at arbejde med et fritids- og foreningsliv i udvikling!? Vi har brug for dig, hvis du kan lide at skabe struktur, har et stærkt servicegen, gode IT- og administrative kompetencer – og lyst til at arbejde med en bred vifte af opgaver med foreninger og andre aktører i en kommune. Har du også erfaringer med afvikling af events er det bare et plus.
Faaborg-Midtfyn Kommune har indgået en aftale som Bevæg dig for livet-visionskommune i et stærkt partnerskab med DIF, DGI og DGI Fyn frem til 2025. I visionsaftalen er en fælles ambition om at øge borgernes deltagelse i motion/idræt, foreningsliv og fællesskaber for derigennem at fremme borgernes trivsel og tilfredshed med livet. Det understøttes af Faaborg-Midtfyn Kommunes Udviklingsstrategi 2040, Strategi for fritids- og friluftsliv, mm. Visionsaftalen med DGI og DIF er baseret på målsætninger og indsatser inden for 3 overordnede hovedspor: 1) Outdoor, 2) Mødesteder og 3) Børn og unges lige adgang til foreningslivet.
Vi har masser af potentialer at bygge på – en helt særlig foreningstradition, stærke events, gode fritidsfaciliteter og mødesteder, samt en unik natur og landskaber til et aktivt udeliv. Du skal være med til at indfrie det store udviklingspotentiale, og du skal være med til at sikre stabile rammer og en god service til foreningsliv og andre aktører gennem en sikker drift og stærk struktur.
Åben skole og fritidsfaciliteter
Dine daglige opgaver vil have fokus på at understøtte, sagsbehandle og samarbejde med foreninger, idrætsfaciliteter og andre aktører i kommunen. Du vil være i tæt kontakt med foreningslivet – og opgaverne er fokuseret omkring fortsat udvikling af samarbejder mellem foreningsliv og skoler i den åben skole, samt fortsat udvikling af facilitetsområdet gennem bedre styringsredskaber og overblik.
Arbejdet vil være forbundet med nogen mødeaktivitet uden for normal arbejdstid – primært eftermiddage og aftener, og events kan forekomme på weekenddage.
Vi har brug for dig, hvis du
- har erfaringer og/eller faglig viden om idræts- og foreningsområdet – også gerne frivilligt arbejde – herunder særligt samarbejder omkring den åbne skole
- er god til at kommunikere og formidle i tekst og tale
- har gode it/web-kundskaber – særligt vedr. databaser, regneark, hjemmeside, mm
- har stærke administrative kompetencer og elsker struktur
- kan håndtere økonomistyring i relation til både projekter og drift
- kan bevare overblikket i en kompleks hverdag, og samtidig have blik for detaljerne
- er udadvendt, og kan møde og samarbejde med mange forskellige aktører
- har erfaring med forvaltningsarbejde fra politisk styret organisation
Uddannelsesmæssigt har vi ikke et specifikt krav, men vi forventer at du har min. en bachelor. Vi sætter pris på at du har et godt match med de fleste af kompetencerne/erfaringerne ovenfor, men mindre kan også gøre det. Vi har flere events i kommunen og det vil være muligt at blive koblet på nogle af disse events i forbindelse med den praktiske og administrative del af planlægningen og afviklingen. Outdoor Sydfyn er en af disse events, men der er også andre typer af events i kommunen.
Hvad får du?
Et spændende og udfordrende job med søde kompetente kollegaer og med relationer til mange forskellige mennesker, aktører og tværgående fagligheder. I det daglige vil du komme til at arbejde i tæt relation med medarbejdere på fritids-, kultur- og landdistriktsområdet. Du bliver en del af et samlet fagcenter i By, Land og Kultur med lidt over 100 medarbejdere. Du bliver en del af en udviklingsorienteret arbejdsplads, der lægger vægt på at gøre en positiv forskel for borgernes livskvalitet, samt foreningslivets og virksomheders vækstmuligheder. Men vi er også en organisation, der har blik for betydningen af at have gode kolleger, og vi ved, at sociale fællesskaber er forudsætningen for, at vi lykkes.
Vi tilbyder også en helt unik natur og landskaber med god tilgængelighed til et aktivt udeliv, en stærk foreningstradition, gode faciliteter og mødesteder. Vi er allerede i gang med spændende indsatser, events og projekter – og med afsæt kommunens ambitiøse strategier og Bevæg dig for livet skal vi sammen med borgerne skabe rammerne for at nå vores to overordnede mål: at flere borgere er tilfredse med livet, samt at kunne tiltrække flere nye borgere.
Løn og ansættelsesforhold
Det er en tidsbegrænset stilling fra 1. januar 2024 (eller snarest derefter) til og med 30. juni 2025 med 16 timer som gennemsnitlig ugentlig arbejdstid. Der kan forventes arbejdstid såvel aftener som i weekends.
Faaborg-Midtfyn er en geografisk stor kommune, og du skal derfor have kørekort. Der stilles kommunale lånebiler til rådighed til arbejdsrelateret kørsel.
Løn og ansættelsesvilkår vil ske i henhold til gældende overenskomst.
Arbejdssted: Faaborg-Midtfyn Kommune, Center for By, Land og Kultur, Mellemgade 15, 5600 Faaborg.
Kontaktperson: Theis Bavnhøj Hansen, Teamleder Fritid, tbhan@fmk.dk eller tlf. 72 53 80 54.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Faaborg-Midtfyn Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Faaborg-Midtfyn Kommune, Mellemgade 15, 5600 Faaborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5956121