Projektassistent til Team PLAN

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger en projektassistent til Team PLAN i By, Land og Kultur.

Faaborg-Midtfyn er en kommune med fokus på udvikling. Vi har gang i store byudviklingsprojekter med havneomdannelse, udvikling af nye byområder, kvalitetsmæssige løft af mindre lokalsamfund i landdistrikterne og ikke mindst fokus på udbygning af vedvarende energi. Alt sammen i et spænd mellem det sydfynske øhav og helt op mod grænsen til Odense. Så der er fuld fart på og vi har brug for en medarbejder, der kan understøtte medarbejderne i kommunens plan-team.

Vi forventer ikke, at du kender til fysisk planlægning og vores myndighedsområder, når du starter, men du skal have lyst til at sætte dig ind i fagområdet og have flair for forvaltning. Arbejdet omfatter ofte dialog med borgeren, og et blik for god service og kommunikation er derfor en fordel. Vores dagligdag er præget af travlhed og deadlines, der vil derfor også blive trukket på dig i forbindelse med andre opgaver og projekter.

Planteamet består af 9 byplanlæggere med forskellige baggrunde. Det ser vi som en force og bruger det i vores daglige arbejde. Vi har en fælles vision om at arbejde helhedsorienteret og sammen bidrage til den positive udvikling af Faaborg-Midtfyn Kommune. Vores hovedopgave er at udarbejde forskellige typer planer for kommunens fysiske udvikling, men vi er også myndighed på relaterede sagsområder, og arbejder for fornyelse af kommunens mange lokalområder. Vi arbejder blandt andet med planloven, byrum, byfornyelsesindsatser, sommerhusområder, landskaber, camping, grundejerforeninger, arkitektur og kulturhistorie.

Det er her, vi har brug for din indsats, da der er travlt og vi pt. arbejder med at effektivisere vores arbejdsprocesser. Der er derfor brug for, at teamets byplanlæggere kan fokusere deres indsats indenfor deres fagligheder.

Dine kerneopgaver vil koncentrere sig omkring understøttelse af teamets medarbejdere i deres sags- og projektflow, der hvor det ikke er nødvendigt, at man har fx arkitekt-, geograf- eller ingeniørbaggrund. Vi har brug for en medarbejder til at hjælpe med fx
 

  • sikre overblik over opgaver herunder bidrage til projektstyring
  • ledelsesunderstøttelse
  • journalisering
  • behandling af høringssvar
  • kvalitetssikring af sagsindhold
  • indledende dialog med ansøgere
  • telefonvagter
  • indledende sagsforberedelse
  • lettere GIS-analyser
  • kortproduktion
  • evt. sagsbehandling indenfor enkelte myndighedsområder

Vi forventer, at du kan matche væsentlige dele af følgende:
  • Har en kontoruddannelse, er teknisk tegner eller designer, er bachelor i administration og lignende.
  • Kan have mange bolde i luften samtidig
  • Er motiveret for at indgå aktivt i teamets opgaver i samspil med kollegaer
  • Kan arbejde selvstændigt og tage initiativ
  • Kan trives i en foranderlig hverdag
  • Trives med at træffe beslutninger
  • Er serviceminded og god til at kommunikere
  • Har erfaring med arbejde i sagsbehandlingssystemer og projektstyringsværktøj
  • Er god til at formulere dig – både skriftligt og mundtligt
  • Har erfaring med arbejde i offentlig forvaltning
  • Er positiv og udadvendt
  • Arbejder struktureret og er god til at skabe overblik.

Vi tilbyder:
  • Varieret arbejde med en stor kontaktflade
  • En stærkt udviklingsorienteret arbejdsplads
  • Selvstændighed i opgaveløsningen
  • Et uformelt arbejdsmiljø med god stemning og respekt for hinanden
  • Et tværfagligt miljø
  • Kollegamotion og pausekaffe på tagterrassen

Din nye arbejdsplads
Du vil blive ansat i afdelingen By- og Egnsudvikling i teamet PLAN.

Afdelingen består herudover af Team BYG og By- og Egnsstrategisk sekretariat. Vi er en del af Center for By, Land og Kultur, der er et udviklingsorienteret center med ca. 175 dygtige og ambitiøse kolleger inden for fysisk planlægning, miljø, natur, trafik, byggeri, service, kultur og fritid. Vi tilbyder et spændende og varieret job i en travl og hektisk hverdag med stor grad af frihed under ansvar.

Din base vil være i administrationsbygningen Mellemgade 15, 5600 Faaborg, i bymidten og tæt på Faaborg Havn.

Løn- og ansættelsesvilkår
Arbejdsstedet er Mellemgade 15, 5600 Faaborg. Der er tale om en fast stilling. Arbejdstiden er i udgangspunktet 37 timer pr. uge med flexordning. På nuværende tidspunkt er der mulighed for 2 hjemmearbejdsdage om ugen, i det omfang arbejdsopgaverne kan løses hjemmefra.
 
Løn- og ansættelsesvilkår sker på baggrund af overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Yderligere information
Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte teamleder Julia Weisser, telefon: 72532039 eller mail: jujuw@fmk.dk

Ansøgning skal sendes igennem vores rekrutteringssystem.

Ansøgningsfrist er den 11. juni 2023, og vi forventer at holde samtaler den 16. og 20. juni 2023.
Vi forventer at stillingen kan tiltrædes pr. 1. august 2023.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Faaborg-Midtfyn Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Faaborg-Midtfyn Kommune, Mellemgade 15, 5600 Faaborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://faaborgmidtfyn.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=883ff7d2-c328-4bd7-b029-5e90820a3f6c

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5841914

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet