Faaborg-Midtfyn Kommune forbereder sig på kommende hedebølge

dato

Faaborg-Midtfyn Kommune forbereder sig på en kraftig hedebølge, som ventes at ramme Danmark de kommende dage. Kommunen har iværksat sundhedsberedskabsplaner for at beskytte både sårbare borgere og medarbejdere, især inden for ældreområdet.

Borgere opfordres til at søge skygge, drikke rigeligt vand og indtage vand- og saltholdige fødevarer. Medarbejderne i hjemmeplejen vil yde ekstra besøg til ældre, hvis det er nødvendigt, og opgaver som rengøring kan blive omplanlagt.

Kommunen advarer desuden om, at varmen kan gøre asfalten blød. Borgere opfordres til at rapportere eventuelle trafiksikkerhedsproblemer via "Giv et praj"-tjenesten. For mere information kan borgere besøge Sundhedsstyrelsens hjemmeside om varmt vejr.