Vil du være med til at skabe det gode liv og brænder du for overblik, struktur og orden?

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan du bevare overblikket, finde nye løsninger og har du flair for struktur og for at facilitere processer? Kunne du tænke dig at udnytte dine kompetencer og udvikle din faglighed og vil du arbejde tæt på ledelsen og det politiske system i en vigtig del af Faaborg-Midtfyn kommune?  Så har vi en ledig stilling som akademisk medarbejder/konsulent i sekretariatet under By, Land og Kultur (BLK).

Har du lyst til at være del af en arbejdsplads, hvor ordentlighed og godt kollegaskab er i højsædet, hvor opgaverne er mangeartede og hvor samarbejdet er tæt på tværs af faggrupper? Vi søger en ny kollega, der har interesse i at udvikle sig fagligt, og som gerne vil have en stor kontaktflade med mange gode kolleger. Du får fagligt spændende opgaver, der går på tværs af hele forvaltningen og med snitflader ind i hele kommunen.

Om os
I Faaborg-Midtfyn kommune er vi sammen om at skabe det gode liv og dette gør vi ved at have fokus på liv og læring, Attraktive by- og lokalsamfund, erhverv og vækst samt bæredygtighed og klima. I By, Land og Kultur betyder det, at der foruden den daglige drift, er mange spændende udviklingsprojekter og initiativer.

I forbindelse med en nylig organisationstilpasning har sekretariatet fået en central rolle og når det er fuldt implementeret, skal det være mærkbart til gavn for alle dele af BLK og dermed i høj grad for borgere og virksomheder i kommunen. Sekretariatet får en særlig rolle i forhold til at være understøttende i forhold til det strategiske og politiske niveau.

Sekretariatet kommer til at løse administrative- og konsulentopgaver til understøttelse i By, Land og Kultur bredt. Derfor er arbejdet meget varieret og vi sørger for de øvrige ledere og kolleger kan gøre sit arbejde så godt som muligt.

Vi kan tilbyde en spændende hverdag i en organisation med en stærk kultur, præget af faglig stolthed med fokus på trivsel i dagligdagen.

Sekretariatet kommer til at bestå af 5 fastansatte medarbejdere, 1 kontorelev og evt. et antal medarbejdere i støttet beskæftigelse, studentermedhjælpere etc. Vi starter op den 1. august, hvor sekretariatets faglige koordinator og 1 administrativ medarbejder overflyttes fra vores øvrige organisation. Vores kontorelev starter til september, så håber vi, at vores nye administrative konsulent kan starte hos os den 1. oktober.

Omkring årsskiftet forventer vi at ansætte 2 sekretærer, således sekretariatet er fuldtalligt.

Vi har således brug for en kollega, der er klar til at træde ind i noget nyt, som er under opbygning.

Om jobbet
Vores nye administrative konsulent skal være en generalist og de primære opgaver vil være, understøttelse i forbindelse projekter og processer, ledelsesunderstøttelse, rapportering og administrativ sagsbehandling.
Derudover skal man bl.a. have lyst til at arbejde med følgende opgaver:

  • Koordinering af dagsordenspunkter til de politiske udvalg
  • Strategiudvikling i By, Land og Kultur
  • Udvikling af ledelsesstyringsværktøjer
  • Kvalitative og kvantitative analyser
  • Arbejdsmiljøet i BLK i samarbejde med arbejdsmiljøgrupperne
  • Opfølgning på mål og effektaftale
  • Straksevalueringer
  • Redigering af vores hjemmeside og vores intranet
  • Superbruger på diverse it-løsninger

Om dig
Vi forestiller os, at du:
  • Er skarp til at formulere dig i skrift og tale
  • Har en akademisk uddannelse på kandidatniveau
  • Har erfaring med processtyring
  • Arbejder systematisk og struktureret
  • Er omhyggelig med dit arbejde og går op i kvalitet
  • Selvstændigt kan tage ansvar for dine opgaver
  • Måske er i starten af din karriere
  • Er god til at samarbejde og begå dig i forskellige organisatoriske sammenhænge
  • Tager et medansvar for, at vi som sekretariat har et godt samarbejde både internt og med vores mange samarbejdspartnere
  • Synes det er spændende at træde ind i et sekretariat, som er er under opbygning

Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er på fuld tid og ønskes besat fra 1. oktober 2023 eller snarest muligt

Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Arbejdsstedet er Faaborg og vi er som arbejdsplads fleksibelt indrettet og der er derfor gode muligheder for at arbejde hjemmefra efter nærmere aftale.

Tidsplan
Ansøgningsfrist er den 20. august 2023.
Samtale gennemføres den 25. august 2023
Forventet opstart er den 1. oktober 2023.

Vil du videre mere
Hvis du har spørgsmål til stillingen, kan du fortroligt kontakte faglig koordinator for BLK Sekretariatet, Lene Nakel Knudsen tlf. 72 53 22 80 eller mail: lenak@fmk.dk (træffes ikke i juli grundet ferie) eller René Cording Jensen, 72 53 22 65, mail: renje@fmk.dk (Træffes kun i ugerne 27, 28 og 32 g

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Faaborg-Midtfyn Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Faaborg-Midtfyn Kommune, Mellemgade 15, 5600 Faaborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://faaborgmidtfyn.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=def5ccae-7e4d-4c36-a756-65cffb24dcc4

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5876163

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet